Die Aufgaben dieses Testinstruments liegen in einem geschützten Bereich. Der Zugang zu den Aufgaben erfordert die Registrierung und anschließende Antragstellung im FDZ Bildung. Eine Verwendung der Instrumente, ganz oder in Teilen setzt die Achtung des Urheberrechts voraus. Urheber und Quelle sind entsprechend zu zitieren. Es gelten die allgemeinen Nutzungsbedingungen des Anbieters.
Publications
Anderson, L.W., & Krathwohl, D. (2001). A Taxonomy for Learning, Teaching and Assessing: A Revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives. New York, US: Longman.
Jordan, A., et al. (2006). Klassifikationsschema für Mathematikaufgaben: Dokumentation der Aufgabenkategorisierung im COACTIV-Projekt. Berlin: Max-Planck-Institut für Bildungsforschung.
Leuders, T. & Prediger, S. (2005). Funktioniert’s? Denken in Funktionen. Praxis der Mathematik in der Schule, 47(2) S. 1-7.
Malle, G. (1993). Variable, Terme und Formeln. In: Wittmann E.C. (Hrsg.) Didaktische Probleme der elementaren Algebra (S. 44-78). Wiesbaden: Vieweg+Teubner.
Rittle-Johnson, B., & Schneider, M. (2013). Developing Conceptual and Procedural Knowledge of Mathematics. In R. Cohen Kadosh & A. Dowker, (Hrsg.) Oxford handbook of numerical cognition (S.1102-1118). Oxford, UK: Oxford University Press.
Watson, A. (2009). Key Understanding in Mathematics Learning: Paper 6: Algebraic Reasoning. London, UK: Nuffield Foundation.
Notes on the publications
This list contains publications that have been produced in connection with the research data or research instruments. This also includes accompanying materials such as scale manuals or method reports. The publications are sorted by topicality – latest publication first – and then in alphabetical order. You will find a selection of publications here without any claim to completeness.
Cookie Settings
We use cookies on our website. Some of them are technically necessary, while others help us to improve this website or provide additional functionality.